Liczba pojazdów o wadze powyżej 3,5 tony, czyli TIR-ów przekracza w Polsce 3 mln egzemplarzy, co czyni nas liderem w Unii Europejskiej. Statystyki obejmują również ciągniki siodłowe z naczepami, które są największymi pojazdami użytkowanymi w transporcie. Zdecydowana większość z nich to dobry pod względem technicznym tabor, co bez wątpienia świadczy o rzetelnym podejściu firm przewozowych. Nie ignorują one również kwestii bezpieczeństwa i regularnie korzystają z usług serwisu TIR-ów. Świadczymy je również w naszym punkcie, wykonując podstawowe czynności z zakresu obsługi pojazdów ciężarowych w tym:

  • diagnostykę i obsługę olejową silników pojazdów ciężarowych różnych marek,

diagnostyka silniki ciezarowe
  • diagnostykę i serwisowanie układów hamulcowych silników siodłowych oraz serwis naczep różnych marek,

diagnostyka hamulce ciezarowe
  • diagnostykę komputerową i serwisowanie pozostałych układów wpływających na sprawność tych pojazdów.

6
5
4

Serwis naczep

Naczepa to typ pojazdu drogowego, który nie posiada osi w przedniej części, stąd też przypinana jest do ciągnika siodłowego. Aż 85% transportu drogowego wykonywana jest właśnie przy użyciu tego typu konstrukcji, które również wymagają regularnych kontroli. Serwis naczep w naszej firmie obejmuje m.in.:

  • wymianę uszkodzonych zaczepów,
  • naprawa naczep,
  • przegląd techniczny instalacji pneumatycznej,
  • serwis ogumienia,
  • wymianę klocków i szczęk hamulcowych,
  • wymianę oleju,
  • naprawę elektryki i elektroniki,
  • uzupełnianie układu smarowania.

Dlaczego należy regularnie korzystać z serwisu naczep?

Okazuje się, że nawet najlepszy i najnowocześniejszy ciągnik siodłowy nie zagwarantuje pełnego bezpieczeństwa przewożonych towarów, jeśli naczepy nie będą podlegać regularnej kontroli w rzetelnie działającym warsztacie samochodowym. Jakakolwiek awaria może znacznie opóźnić transport towarów, co może przyczynić się m.in. do strat finansowych. Tylko dzięki regularnemu serwisowaniu naczep można znacznie zminimalizować ryzyko niespodziewanej usterki.